Skip to main content

ISO

Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης του Δήμου Αλεξανδρούπολης προέβη, το 2023, σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την έκδοση του διεθνούς πρότυπου Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας ISO: 9001:2015 (Quality Management System ή QMS / ΣΔΠ), που πιστοποιεί ότι η Τεχνική της Υπηρεσία στον τομέα των έργων διασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και εργασιών προς τους πολίτες και τον τόπο μας, με νέα έργα υποδομής και βελτιώσεις σε ήδη υπάρχοντα.

Το πρότυπο ISO 9001:2015 παρέχει μια σειρά κατευθυντήριων οδηγιών για να διασφαλιστεί ότι δεν θα παραλειφθεί κανένα σημαντικό στοιχείο που χρειάζεται ένα ΣΔΠ. Το πρότυπο, είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο δημιουργίας, εφαρμογής και διατήρησης ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας για κάθε επιχείρηση και οργανισμό και είναι αποδεκτό από την πλειοψηφία των χωρών παγκόσμια.

Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, το οποίο συχνά αναφέρεται και ως ΣΔΠ, είναι μια συλλογή πολιτικών, οδηγιών, τεκμηριωμένων διαδικασιών και αρχείων. Αυτή η συλλογή εγγράφων καθορίζει το σύνολο των εσωτερικών κανόνων που διέπουν τον τρόπο με τον οποίο η Δ.Ε.Υ.Α.Α. δημιουργεί και παραδίδει ένα έργο ή μια υπηρεσία στους πολίτες.

Το ΣΔΠ είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της επιχείρησης και των υπηρεσιών που παρέχει η Δ.Ε.Υ.Α.Α. Αναγνωρίζεται ως βάση στην προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα σύστημα το οποίο να εξασφαλίζει διαρκώς την ικανοποίηση του δημότη και τη διαρκή ποιοτική βελτίωση της επιχείρησης της Δ.Ε.Υ.Α.Α.

Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας τηρεί τις επτά ποιοτικές διαχειριστικές αρχές στις οποίες βασίζεται το ISO 9001:2015, ήτοι:

  1. Ανθρωποκεντρική διαχείριση
  2. Συμμετοχή και δέσμευση της διοίκησης
  3. Συμμετοχή των εργαζομένων
  4. Τυποποιημένες διαδικασίες
  5. Συνεχής Βελτίωση
  6. Αποφάσεις βασισμένες σε στοιχεία και στατιστικά
  7. Διαχείριση Σχέσεων μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών.

Μια από τις βασικές αρχές του Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2015 είναι η εστίαση στη βελτίωση της ικανοποίησης των πολιτών, και εμπλεκόμενων μερών  εντοπίζοντας και ικανοποιώντας τις απαιτήσεις και τις ανάγκες αυτών.

Από τα βασικά στοιχεία ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2015 είναι η προσπάθεια συνεχούς βελτίωσης. Αυτή η αλλαγή κουλτούρας εστιάζει στο ανθρώπινο δυναμικό κι βελτιώνει διαρκώς τις διαδικασίες που διενεργούνται για την ορθή λειτουργία της επιχείρησης.

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΧΑΜΟΥΡΑΤΙΔΟΥ

ΝΟΜΙΚΟΣ MSc