Skip to main content

Ύδρευση

Καθημερινές δραστηριότητες του τμήματος ύδρευσης

Παράλληλα το τμήμα ύδρευσης στις καθημερινές δραστηριότητες του είναι:
  • Συνδέσεις με το δίκτυο ύδρευσης
  • Σύναψη συμβολαίων νέων καταναλωτών βλ.Σύνδεση με Ύδρευση
  • Επεκτάσεις δικτύων εντός & εκτός σχεδίου

  • Μετατοπίσεις αγωγών

  • Εντοπισμούς Λαθρουδοληψιών, επιβολή προστίμων αυτών

  • Καθαρισμός Δεξαμενών πόλης & οικισμών

  • Ανεύρεση και επισκευή αφανών & εμφανών διαρροών του δικτύου ύδρευσης

  • Παρακολούθηση καλής λειτουργίας ισομερείς πιέσεις όλων των δικτύων

Κατασκευή έργων από το τμήμα ύδρευσης

Το τμήμα ύδρευσης από το έτος 1984 άρχισε τη κατασκευή μεγάλων έργων παρακάτω αναφέρουμε τα κυριότερα:

  • Αντικατάσταση σε ποσοστό 100% του δικτύου ύδρευσης της πόλης.

  • Κατασκευή δεξαμενών αποθήκευσης πόσιμου νερού 5.000m3.

  • Κατασκευή νέων δικτύων επεκτάσεων πόλης "Άρθρο 13".

  • Κατασκευή νέων δικτύων επεκτάσεων εκτός σχεδίου πόλης & οικισμών.

  • Αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης οικισμού Ν. Χιλής.

  • Κατασκευή έργου "Έργα Υποδομής στην Παλαγία Ν.Εβρου"

  • Αντικατάσταση παλαιών δικτύων διανομής με νέους.

  • Κατασκευή καταθλιπτικών αγωγών γεωτρήσεων.

  • Κατασκευή αγωγών εξωτερικού υδραγωγείου ύδρευσης ΔΕΥΑΑ.

  • Έργα βελτίωσης – ενίσχυσης υδραγωγείου & δικτύων ύδρευσης οικισμών Δ.Α.

Συντήρηση δικτύου

Επισκευή βλαβών

Το τμήμα ύδρευσης με το κατάλληλο εργατοτεχνικό και μηχανολογικό προσωπικό που διαθέτει επεμβαίνει και επισκευάζει τις βλάβες που δημιουργούνται στο δίκτυο. Βασικές αιτίες των βλαβών του δικτύου είναι οι επεμβάσεις τρίτων, η παλαιότητα, οι αυξομείωσης των πιέσεων, οι καθιζήσεις η μετακινήσεις του εδάφους κ.λ.π.

Προληπτική συντήρηση

Όλες οι εγκαταστάσεις του συστήματος υδροδότησης (δεξαμενές, αεροεξαγωγοί, πυροσβεστικοί κρουνοί , βαλβίδες, κ.λ.π.), υπόκεινται σε περιοδικές επιθεωρήσεις και συντηρήσεις.

Η καθημερινή λειτουργία των δικτύων από τα συνεργεία του τμήματος, δίνουν την δυνατότητα να διαπιστωθούν έγκαιρα δυσλειτουργίες και φθορές.

Η υγιεινή των χώρων και των εγκαταστάσεων που έρχονται σε επαφή με το νερό αποτελεί σημαντικό μέρος της συντήρησης. Ο καθαρισμός των δεξαμενών γίνεται μία φορά κάθε έτος.

Στα υπόγεια δίκτυα, η προληπτική συντήρηση γίνεται με την καθημερινή λειτουργία η οποία πραγματοποιείται από προσωπικό της ΔΕΥΑΑ.

Δίκτυο ύδρευσης πόλης Αλεξανδρούπολης

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Υδρευτικές ανάγκες

Οι υδρευτικές ανάγκες της πόλης της Αλεξ/πολης καλύπτονται από το νερό του υδρτοταμιευτήρα, όπως επίσης και των οικισμών: Αγνάντιας, Απαλού, Μαΐστρου, Ν. Χιλής.

Οι οικισμοί Παλαγίας, Αμφιτρίτης, καθώς και οι οικισμοί των πρώην κοινοτήτων καλύπτονται αποκλειστικά με υδρευτικές γεωτρήσεις.

Διαχείριση δικτύου νερού

Το ανάγλυφο της πόλης της Αλεξανδρούπολης αρχίζει από το υψόμετρο 0.00m, της θάλασσας έως το υψόμετρο 80m. Σύμφωνα με αυτό η πόλη χωρίζεται σε δύο υψομετρικές ζώνες, η πρώτη μέχρι το υψόμετρο 45m που λέγεται και χαμηλή ζώνη και η άλλη από υψόμετρο 45m και πάνω που χαρακτηρίζεται ως ψιλή ζώνη. Έτσι στις καταναλώσεις του νερού υπάρχει ομαλή και ελεγχόμενη κατανομή της πίεσης του δικτύου έχοντας την δεξαμενή σε υψόμετρο 91,00m.

Σε καθημερινή βάση το συνεργείο της ύδρευσης διαθέτει το απαραίτητο προσωπικό για την παρακολούθηση και την διαχείριση του νερού.

Οι έκτακτες και απρόβλεπτες διακοπές από (βλάβες, υπερκαταναλώσεις κ.λ.π.) αντιμετωπίζονται τις περισσότερες φορές με επιτυχία έτσι ώστε οι δύσκολες καταστάσεις να μην φθάνουν στον καταναλωτή.

Ιστορική εξέλιξη του δικτύου

Κατά το διάστημα 1920-1923 η Αλεξανδρούπολη έζησε όλη την αναταραχή και το δράμα των καταστροφών της Ανατολικής Θράκης και της Μικράς Ασίας.

Το πρώτο υδρευτικό δίκτυο της πόλης της Αλεξανδρούπολης κατασκευάστηκε όταν μετά το έτος 1920 όπου απελευθερώθηκε η πόλη, και αριθμούσε περίπου 6-7 χιλιάδες κατοίκους. Τα όριά της από Ανατολή, Βοριά και Δύση, ορίζονταν από την σιδηροδρομική γραμμή που ένωνε τους τρεις σταθμούς: Ανατολικοί σιδηρόδρομοι - Στρατιωτική στάση - Ζαγκστόν Θες/νικης.

Το έτος 1923, κτίσθηκαν και οι οικισμοί Ν. Χιλή και Μαίστρος. Στα 1926, άρχισε η μελέτη για το δίκτυο ύδρευσης της πόλης δαπάνης περίπου 10.800 λιρών Αγγλίας, με δάνειο που χορήγησε η κτηματική τράπεζα.

Το έργο περιελάβανε την κατασκευή δύο υδρομαστεύσεων, μία στη περιοχή του ποτάμου και μία στο βορειοδυτικό τμήμα της πόλης, περιοχή που αποκαλείται "μάνα νερού". Επίσης κατασκευάσθηκε μια δεξαμενή 600m3, που βρίσκεται στην οδό Ανθεμίου μέχρι σήμερα, χωρίς όμως να λειτουργεί.

Οι ποσότητες του νερού και των δύο υδρομαστεύσεων έφταναν τα 50m3/h. Παράλληλα κατασκευάσθηκε και ο αγωγός μεταφοράς Ποτάμου Αλεξ/πολης, διατομής Φ150 από χυτοσίδηρο, όπου με φυσική ροή έφτανε το νερό στην δεξαμενή "μάνα νερού" και από εκεί με αγωγούς διανομής, στην πόλη.

Με την έκρηξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου έφερε αναταραχή στην πόλη σκορπίζοντάς την στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Μετά το τέλος του πολέμου και κυρίως μετά το 1950, που ηρέμησε η περιοχή ξαναγέμισε η πόλη από τους κατοίκους της, όπου σ' αυτούς προστέθηκαν και άλλοι από τις γύρω περιοχές του Νομού Έβρου.

Έτσι το έτος 1952 γίνεται η πρώτη γεώτρηση στην περιοχή (κτήμα Λεονταρίδη), βορειοδυτικά της πόλης με παροχή νερού 100m3/h και βάθος γεώτρησης 42μέτρα. Παράλληλα κατασκευάζεται και μία δεξαμενή χωρητικότητας 800m3. Με την βοήθεια αγωγού διατομής Φ250 από υλικό αμιάντου μεταφέρεται το νερό από την δεξαμενή στην πόλη.

Η κατάσταση αυτή συνεχίζεται έως και το έτος 1963 όπου διακόπτεται η υδρομάστευση στην περιοχή "μάνα νερού". Το έτος 1965 αλλάζει το αντλητικό συγκρότημα της γεώτρησης και αυξάνεται η παροχή νερού από 100m3/hσε 200m3/h. Συγχρόνως αλλάζει και ο αγωγός διατομής Φ200 από υλικό Αμιάντου.

Το έτος 1970 γίνεται η δεύτερη γεώτρηση στην ίδια περιοχή με την πρώτη με παροχή νερού 100m3/h. Από τότε μέχρι το έτος 2005 πραγματοποιούνται μια σειρά γεωτρήσεων στο βορειοδυτικό τμήμα της πόλης και κοντά στις υπάρχουσες δεξαμενές, με παροχές από 80m3/h έως και 150m3/h, και με βάθη από 90μ. μέχρι 200μ. με σκοπό να καλύψουν τις συνεχώς αυξανόμενου πληθυσμού και των απαιτήσεων των δημοτών.

Το 1979 κατασκευάζεται η δεξαμενή χωρητικότητας 2.100m3, σε υψόμετρο 91 μέτρα, με σκοπό να υδροδοτήσει και τα πιο υψηλά και απομακρυσμένα σημεία της πόλης, για τον λόγο αυτό κατασκευάζονται και δύο καταθλιπτικοί αγωγοί διατομής Φ200 από αμίαντο καθώς και δύο αντλητικά συγκροτήματα παροχή 400m3/h. Έτσι το νερό μεταφέρεται από την δεξαμενή των 800m3 στη δεξαμενή των 2.100m3, παράλληλα κατασκευάζεται αγωγός μεταφοράς νερού διατομής Φ300 από αμίαντο που ξεκινά από την δεξαμενή 2.100m3, και καταλήγει στην δεξαμενή των 800m3, από εκεί δύο αγωγοί διατομής Φ250, αναλαμβάνουν να μεταφέρουν το νερό στην πόλη.

Λόγω της μείωσης της στάθμης του νερού των γεωτρήσεων με σχετικά γρήγορους ρυθμούς με αποτελέσματα αυτά της έντονης λειψυδρίας κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, κρίθηκε αναγκαίο κάποιο έργο που θα εκμεταλλευόταν τα επιφανειακά νερά. Τέτοιο είναι το φράγμα στην περιοχή της Αισύμης, το έτος 2004 όπου εγκρίνεται η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. κατασκευάζεται το έργο του Υδροταμιευτήρα, όπου με αγωγό μεταφορά διατομής Φ600 από υλικό ελατό χυτοσίδηρο μεταφέρει μετά από μια διαδρομή 36 χιλ. το νερό στο Διυλιστήριο, και στην συνέχεια στην δεξαμενή των 8.100m3.